Tietopankki

Kuva SeAMK Wellbeing Labsissa tapahtuvan yhteistyön etenemisestä.

Yhteistyö SeAMK Wellbeing Labsin kanssa lähtee yleensä yhteydenotosta, joka voi tapahtua tämän palvelusivuston kautta. Yhteydenoton jälkeen sovitaan useimmiten yhteistyötapaaminen joko paikan päällä tai verkossa, ja tapaamisessa sovitaan yhteistyön etenemisestä ja sen yksityiskohdista (lainataanko laitteita, tehdäänkö tutkimuksellista työtä, TKI-yhteistyötä tai hyödynnetäänkö yhteistyössä opiskelijatyötä). Yhteistyön lähdettyä käyntiin täytetään mahdolliset sopimukset/lomakkeet (opiskelijan toimeksiantolomake, laitelainauslomake ja -sopimus), ja otetaan mahdollisesti käyttöön teknologioiden arviointilomakkeet. Yhteistyön aikana keräämme tarpeen mukaan välipalautetta joko puhelimitse, verkkotapaamisen avulla tai sähköpostitse. Yhteistyön päättyessä kerätään vielä loppupalaute ylös. Tavoitteena on aina onnistunut yhteistyö SeAMKin ja eri toimijoiden välillä.

Salminen-Tuomaala M. 2015.  Advanced Resuscitation Skills through Simulation Pedagogy. Emergency Medicine: Open Access 6(2), 1-4. DOI: 10.4172/2165-7548.1000310.

Salminen-Tuomaala M. 2015. Simulaatio-opetuksella varmuutta akuuttihoitotyön taitoihin.  Teoksessa: Haasio A, Päällysaho S & Zechner M. (ed.) Internet, verkkopalvelut ja tietotekniset ratkaisut opetuksessa ja tutkimuksessa. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja A. Tutkimuksia 22, 24-35. (Only finnish).

Salminen-Tuomaala M. 2016. Simulation pedagogy for advanced resuscitation. Journal of Nursing and Care 5(1), 1-4. DOI: 10.4172/2167-1168.1000323.

Salminen-Tuomaala M. 2016. Simulaatio-opetuksella varmuutta akuuttihoitotyön taitoihin. Teoksessa: Tuomi Jouni, Ketola Sanna ja Nuutinen Liisa (toim.) TAITO 2016. Oppimisen ydintä etsimässä, s. 289-297. (Only finnish).

Mari Salminen-Tuomaala – Monialainen simulaatio-opetus hanketyötaitoihin

Mari Salminen-Tuomaala – Asiakkaiden kohtaamisen haasteita pk-yrityksissä – Taitoja hyvinvointipalveluja tuottaville pk-yrityksille simulaation keinoin -hankkeen syysseminaarin antia

Salminen-Tuomaala M, Kurunsaari M-T & Perälä S. 2018. Simulaatiovalmennus – uusi konsepti Etelä-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysalan PK-yritysten osaamisen kehittämiseen. Teoksessa: Päällysaho s, Latvanen J, Saarikoski S & Uusimäki S. (toim.) Seinäjoen ammattikorkeakoulu monipuolisena vaikuttajana. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja A. Tutkimuksia 30, 202212. (Only finnish).

Salminen-Tuomaala M, Rouvala C, Sankelo M, Viiala T, Vuorenmaa K. 2018. Hoitohenkilökunnan ja lääkäreiden kokemuksia simulaatio-opetuksen tarpeista. Hoitotiede 4(30), 310-322. (Finnish article, Nursing Science 4(30), 310-322.

Salminen-Tuomaala M & Viitala M-T. 2018. Moniammatillista yhteistyötä edistävä simulaatiovalmennus sosiaali- ja terveysalan PK-yritysten henkilökunnalle. Teoksessa: Tiilikka T, Majasaari H & Saarikoski S. (toim.). Yhteistyössä toimien: Käsityksiä monialaisuudesta ja moniammatillisuudesta sosiaali- ja terveysalalla Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja. B, Raportteja ja selvityksiä B136, 90-99. (Only finnish).

Mari Salminen-Tuomaala – Tilannetietoisuuden ja tunneälytaitojen kehittäminen simulaatio-opetuksen keinoin

Mari Salminen-Tuomaala, Kirsi Paavola – Belgialaiset kollegat simulaatio-opetukseen perehtymässä

Mari Salminen-Tuomaala, Pasi Jaskari – Etelä-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysalan simulaatio-ohjaajaverkoston perustaminen – askel monipuolisen yhteistyön edistämiseen

Mari Salminen-Tuomaala – Virtuaalisimulaatiot oppimisen menetelmänä etäopetuksen aikana

Virpi Salo, Johanna Kero – Neljän ammattikorkeakoulun verkkovälitteinen yhteissimulaatio tuo mielekkyyttä gerontologisen hoitotyön opiskeluun

Salminen-Tuomaala M & Jaskari P. 2020. Oppia omalla työpaikalla. Sairaanhoitaja 3/2020, 34-39. (Only finnish, Registered Nurse journal 3/2020).

Salminen-Tuomaala M, Leppäkangas E & Perälä S. 2020. Akuuttihoitotyön simulaatio-opetuksen autenttisuuden edistäminen sairaanhoitajaopiskelijoiden kokemana. Teoksessa: SalminenTuomaala M, Hallila J, Saarikoski S, & Tapio T. (ed.) Seinäjoen ammattikorkeakoulu 2020: Tietoa, taitoa ja teknologiaa – kehittämispolkuja sosiaali- ja terveysalalla. Seinäjoen ammattikorkeakoulun julkaisusarja B. Raportteja ja selvityksiä 157, 242-254. (Only finnish).

Mari Salminen-Tuomaala – Nursing Staff’s Experiences of Learning Palliative Care through Simulation Coaching

Mari Salminen-Tuomaala – How can Simulation Coaching Improve Emotional Intelligence Skills and Situational Awareness in Child Protection Professionals?

Mari Salminen-Tuomaala – Developing emotional intelligence and situational awareness through simulation coaching

Mari Salminen-Tuomaala, Jaakko Hallila, Asta Niinimäki, Paula Paussu – The simulation coaching concept – A step towards expertise

Mari Salminen-Tuomaala – How can simulation help with learning project work skills? Experiences from higher education in Finland

Mari Salminen-Tuomaala, Elina Leppäkangas, Sami Perälä – Towards more authentic simulation-based learning – Nursing students’ experiences

Mari Salminen-Tuomaala, Juha Tiainen, Eija Paavilainen – Situational awareness in the identification of abuse – Out-of-hospital emergency care providers’ experiences

Mari Salminen-Tuomaala – Development of Multiprofessional Simulation-based Education in South Ostrobothnia, Finland

Mari Salminen-Tuomaala, Susanna Haapasalmi, Pasi Jaskari, Tomi Tupiini – Social and healthcare personnel’s self-reported competence in small and medium-sized companies in preparation for simulation coaching

Mari Salminen-Tuomaala, Elina Kangasluoma ym. – Health and social welfare professionals’ self-rated competence and feedback following a simulation-based coaching intervention in small and medium-sized enterprises

Mari Salminen-Tuomaala, Liisa Ala-Hynnilä, Kati Hämäläinen, Heikki Ruohomäki – Challenges and factors likely to promote coping as anticipated by nurses preparing for a merger of intensive and intermediate care units

Mari Salminen-Tuomaala, Kirsi Paavola, Paula Paussu – Health and social care leaders’ self-rated competence and learning needs in small and medium-sized enterprises

Mari Salminen-Tuomaala – How Can Virtual Reality Glasses and Virtual Learning Material be Useful for Final Stage Nursing Students?